023 UUR HAARLEM CULTUUR - STAD ALS PODIUM

Traditiegetrouw wordt het nieuwe culturele seizoen in Haarlem feestelijk geopend met een cultureel festival. Op zaterdag 13 en zondag 14 september 2014 gebeurt dit volgens een nieuwe formule: 023 Uur Haarlem Cultuur - Stad Als Podium. De cultuurpodia gooien samen met andere culturele instellingen hun deuren open en geven bezoekers een kans om kennis te maken met van alles wat cultureel Haarlem te bieden heeft. Traditiegetrouw valt dit festijn gelijk met de Open Monumentendagen. Meer info op 023uur.nl.

Jopenfestival

Op zondag 14 september wordt het jaarlijkse Jopenfestival wederom georganiseerd, een familie-evenement voor jong en oud! Dit jaar staat geheel in het teken van hemels Jopen bier en eten. Verder met live muziek van Hailander en een spectaculaire acrobatische act. De diverse eetkramen worden verzorgd door het restaurant ‘In t Goede Uur’. Het Jopenfestival vindt plaats op het Nieuwe Kerksplein in Haarlem!
Openingstijden: 11:00 - 18:00 uur.
Klik hier voor het volledige programma.
 

ProefPark groot succes

Het ProefPark Haarlem, dat van 22 t/m 24 augustus voor de tweede keer werd georganiseerd, was een groot succes. Het vernieuwende smaakfestival in het Kenaupark werd druk bezocht. Tientallen rijdende restaurants, foodtrucks en catercampers presenteerden zichzelf en lieten het publiek  genieten van hun verrassende gerechtjes. Zeker zondag, toen de zon heerlijk scheen, was het een drukte van belang. 

Ledenborrel VEBH

De Vereniging Eigenaren Binnenstad Haarlem houdt dinsdag 23 september haar traditionele ledenborrel. Plaats van handeling is Meneer Frans, de onlangs geopende lunchroom die onderdeel uitmaakt van het shop-in-shop-concept in het pand van Van Duivenboden Interieur aan de Gedempte Oude Gracht. Tijdens de borrel zullen de nieuwe bestuursleden Joost Vijn en Ed Heeremans zich voorstellen. De borrel die om 17.30 start is bedoeld voor leden van de VEBH en genodigden.

Het terras van Meneer Frans, de binnentuin van een
nieuw winkel- en horecaconcept aan de Ged.Oudegracht.

Minicongres centrummanagement op 20 oktober

Vorig jaar organiseerde de Centrum Management Groep Haarlem voor het eerste een minicongres. Thema was 'hoe om te gaan met het nieuwe winkelen', maar ook zaken als winkelinrichting en communicatie met klanten kwamen aan de orde. De geslaagde bijeenkomst vond plaats in de Philharmonie. Daar vindt ook deze keer weer het mini congres plaats en wel op maandag 20 oktober. Thema is 'marketing'. Hoe kun je als ondernemer in de binnenstad meer en beter marketing bedrijven, voor je eigen zaak en/of samen met anderen. Inloop vanaf 18:30 uur. Er wordt voor een broodje en een drankje gezorgd. Uitgebreide informatie volgt spoedig.

Haarlem Marketing en I Amsterdam werken nauw samen

Eind augustus vond in het Haarlemse stadhuis een tamelijk unieke bijeenkomst plaats: de marketingorganisatie I Amsterdam presenteerde namelijk de grote najaars promotie-actie waarin Haarlem een prominente rol speelt. De samenwerking tussen Amsterdam en Haarlem wordt hiermee nog sterker benadrukt. Binnen de metropoolregio is besloten alle gebieden om Amsterdam heen een volwaardige plek te geven in de promotie van de hoofdstad. Het effect is dat zowel Amsterdam als de omliggende highlights meer bezoek kunnen noteren. Om de actie goed op poten te zetten, is I Amsterdam nog wel op zoek naar mooie Haarlemse verhalen. De input zal gebruikt worden om de marketingcampagne te ‘laden’. Tips, suggesties, ideeën, verhalen en beschrijvingen van toeristische parels kunnen gemaild worden naar (voor uiterlijk 5 september) partner@iamsterdam.com.

Libelle Beach Café

Libelle opent 17 september een Pop-Up store in de Zijlstraat. Libelle Beach Café is niet zomaar een winkel. Het is een soort mini-warenhuis boordevol sfeer en inspiratie, analoog aan de inhoud van het succesvolle blad. De winkel gaat slechts vier weken open in Haarlem. Een echte Pop-Up dus. De redactie van Libelle heeft voor deze pop-up store de leukste spullen uitgezocht: woonspullen, mode, schoenen en accessoires, lekkere beautyproducten en nog veel meer. Verder worden er elke dag workshops in de winkel gegeven. Je kunt er ook terecht voor een persoonlijk stylingadvies of een huidverzorgingsanalyse. Verder liggen er overal Beach Café-tablets voor bezoekers van de winkel klaar die gebruikt kunnen worden onder het genot van een kopje koffie of thee.

Nieuwe winkels en horecabedrijven

Home Stock Limited Editions: Drossestraat 7 (meubels en mode)
Nelson: Grote Houtstraat 39 (schoenen)
Tamaris Store: Grote Houtstraat 147 (schoenen)
Erica Kruiderijen: Grote Houtstraat 166 (natuurwinkel)
Minguz: Kleine Houtstraat 13 A (fashion en lifestyle)
Truffels: Lange Veerstraat 45 (restaurant)
Bocadio: Smedestraat 29 (hamburger en friet)

Meer stoppers dan starters

De winkelmarkt blijft uitermate lastig, aldus een recent onderzoek in het Vastgoedjournaal. Op dit moment stoppen er meer retailers met hun winkel dan dat er starters bijkomen. In het afgelopen jaar zijn er landelijk 1000 lege winkels bijgekomen. Het aantal leegstaande winkelpanden staat daarmee op 16.300 (7.3%). Gelukkig zijn er ook steden waar de leegstand afneemt. Zo nam het percentage leegstaande winkels in Haarlem het afgelopen kwartaal iets af.

Golfen voor 3FM Serious Request

De Haarlemse wijnimporteur Vinites aan de Jansweg doet liefhebbers van de golfsport in samenwerking met de Haarlemmermeersche Golfclub en de B2B pagina Goede Zaken van Haarlems Dagblad een uniek aanbod. Vinites stelt elke dag vier greenfees beschikbaar voor een ronde van 18 holes op de fraaie banen van de Haarlemmermeersche. De kosten bedragen slechts €15,- per greenfee (meer mag natuurlijk ook). De opbrengst komt geheel ten goede aan de actie 3FM Serious Request van 18 tot en met 24 december op de Grote Markt. De reguliere kosten bedragen €55,- op werkdagen en €65,- in het weekeinde. Wie de fraaie 18 holes wil lopen, belt naar business member reserveringslijn 023-5589006. U dient te vermelden dat het om de Vinites 3FM Serious Request gaat. Vooraf moet u betalen, na de 18 holes kunt u uw scorekaart of label inleveren. Aan het eind van de actie wordt er een scorekaart of label uit de pot getrokken. De bezitter daarvan wint een wijn-golfreis voor twee personen naar Italië.

Uitzicht op de mooie golfcourse van de Haarlemmermeersche. 

NV Haarlem in teken 3FM Serious Request

De  komende editie van de NV Haarlem op maandag 22 september in de Philharmonie staat in het teken van 3FM Serious Request 2014. Van 18 tot en met 24 december is Haarlem gaststad voor deze actie. De dj's van 3FM in het Glazen Huis vragen op de Grote Markt aandacht voor 'vrouwen en meisjes die slachtoffer zijn van seksueel geweld in conflictgebieden'. De tiende editie van 3FM Serious Request eind vorig jaar in Leeuwarden trok bijna 500.000 bezoekers. Het wordt dus druk in de Haarlemse binnenstad. De NV Haarlem op 22 september is de aftrap van de actie 3FM Serious Request voor het  bedrijfsleven. Vertegenwoordigers van 3FM en het Rode Kruis geven tekst en uitleg over dit evenement. Daarnaast komt het bedrijfsleven aan het woord over te voeren acties voor eind december. Uiteraard wordt de NV Haarlem muzikaal omlijst door twee optredens van bekende Haarlemse artiesten.
Klik hier om je aan te melden.

 
Logo Haarlem.nl Logo Haarlem Centraal Logo MKB Haarlem Logo Horeca Nederland Logo VEBH Haarlem Logo Haarlem Lichtstad
 
WWW.CENTRUM-HAARLEM.NL - NIEUWE GRACHT 98/B - 2011 NL HAARLEM - TEL.: 06-57778378

Klik hier als u geen email meer wenst te ontvangen van Centrum Haarlem.