Marketingsamenwerking Frans Hals Museum en Teylers Museum

Het Frans Hals Museum en Teylers Museum hebben de handen ineen geslagen om vanaf dit najaar meer toeristen en dagjesmensen naar Haarlem te trekken. De Haarlemse musea introduceren een combiticket waarmee toeristen binnen twee dagen beide musea kunnen bezoeken met een aanzienlijke korting. Voor dagjesmensen is ‘Hartje Haarlem’ ontwikkeld, een all-in-one pakket voor een uniek dagje shoppen en cultuur in Haarlem.
‘Hartje Haarlem’ is bijzonder, omdat het shoppen en museumbezoek combineert rondom een thema, in dit geval 'ijdelheid'. Zo zijn de meest ‘ijdele’ winkeltjes van Haarlem geselecteerd en bieden beide musea een rondgang langs schilderijen en objecten waar de ijdelheid van afstraalt. De museale 'ijdelheidsroutes' duren hooguit een half uurtje, maar het staat de bezoekers natuurlijk vrij de resterende museumschatten uitgebreid te bewonderen.
Naast al dit uiterlijk vertoon besteedt ‘Hartje Haarlem’ vanzelfsprekend ook aandacht aan de innerlijke mens in de vorm van tips voor een lekkere lunch, trendy terrasjes en een echt Haarlems biertje. Het dagje uit wordt gepresenteerd in de vorm van een leuk (cadeau)doosje dat naast een combiticket voor beide musea een lezenswaardig gidsje over ijdelheid in winkels en musea bevat. Het doosje biedt ook een strippenkaart met veel aanbiedingen en tal van kleine hebbedingetjes.


 
‘Hartje Haarlem’ is verkrijgbaar via www.bezoekhartjehaarlem.nl, de museumwinkels van het Frans Hals Museum en Teylers Museum en andere aangesloten Haarlemse winkels. Het doosje leent zich bij uitstek om cadeau te doen aan een vriendin of familielid. Het combiticket zal verkocht worden via de Haarlemse VVV en hotels in de regio Haarlem. Ook winkels en restaurants kunnen aanhaken en deze nieuwe producten te koop aanbieden. Het combiticket en ‘Hartje Haarlem’ komen voort uit de wens van het Frans Hals Museum en Teylers Museum om meer samen te werken en aan het begrip cultureel ondernemen invulling te geven. 'Hartje Haarlem’ is een experiment dat ontwikkeld is met Hrlm Media, uitgever van de glossy HRLM, en de lokale middenstand. Mocht het experiment succesvol zijn, dan biedt het concept van ‘Hartje Haarlem’ mogelijkheden om in de toekomst met andere thema’s telkens weer nieuwe dagjesmensen te verleiden de Haarlemse musea, winkels en horeca te bezoeken.
Voor meer informatie kan contact worden openomen met Bas van Donselaar, b.vandonselaar@franshalsmuseum.nl, 023-5115790.

Evaluatie uitstallingenbeleid van start

Momenteel worden zoveel mogelijk ondernemers benaderd in verband met de evaluatie van het huidige uitstallingenbeleid. Klik hier om de folder te bekijken met de regels die op dit moment gelden. Reacties naar info@haarlemcentraal.nl

Kom in actie: 3FM Serious Request

Ieder jaar kiest 3FM samen met het Rode Kruis een stille ramp waarvoor aandacht wordt gevraagd en geld wordt ingezameld: een mondiaal probeem dat miljoenen mensen treft maar waar in de media geen aandacht voor is. 3FM vraagt dit jaar aandacht voor meisjes en vrouwen die slachtoffer zijn van seksueel geweld in conflictgebieden. Een stille ramp die miljoenen vrouwen treft en beschadigt. De dj's in het Glazen Huis willen deze vrouwen een stem geven en zoveel mogelijk geld inzamelen voor het Rode Kruis. Het Rode Kruis helpt met de opvang van deze vrouwen zodat ze een nieuw leven kunnen opbouwen. Help ook mee om het 3FM Serious Request 2014 tot een groot succes te maken. Elk bedrag, klein of groot, draagt bij om aan een mooi eindbedrag te komen. Inspiratie nodig? Kijk dan op kominactie.nl

Op die pagina kun je ook je actie aanmelden. De leukste, origineelste en best lopende acties maken bovendien kans om op radio of tv belicht te worden. Voor acties in de openbare ruimte dient wel een vergunning te worden aangevraagd. Ga dan naar haarlem.nl. Promotiemateriaal (doneerboxen, stickers, posters) zijn verkrijgbaar bij het kantoor van de VVV op de Grote Markt. Logo's van de actie zijn op  te vragen bij 3FM

Informatie over 3FM Serious Request 2014 in Haarlem is te vinden op www.haarlem.nl/seriousrequest

Oproep inschrijving diverse bijeenkomsten en workshops 

Tijdens en na de week van veiligheid vinden weer diverse bijeenkomsten plaats, o.a. op het gebied van cybercrime en overvaltrainingen. Klik hier voor meer info en deelname congres cybercrime en hier voor meer info en deelname overvaltraining.

 
Logo Haarlem.nl Logo Haarlem Centraal Logo MKB Haarlem Logo Horeca Nederland Logo VEBH Haarlem Logo Haarlem Lichtstad
 
WWW.CENTRUM-HAARLEM.NL - NIEUWE GRACHT 98/B - 2011 NL HAARLEM - TEL.: 06-57778378

Klik hier als u geen email meer wenst te ontvangen van Centrum Haarlem.