Een gelukkig, gezond en zakelijk succesvol 2015!

Alle partners van de Centrum Management Groep Haarlem wensen u een gezond, gelukkig en natuurlijk zakelijk succesvol 2015! Nog bijkomend van het 'circus' Serious Request 2014 in onze stad, dat zowel qua bezoekersaantallen als ingezameld geld alle records verbrak, maken we ons op voor weer een nieuw jaar vol van activiteiten en evenementen. Het credo van de CMGH blijft (nog) meer samenwerking, zowel van ondernemers onderling als met de diverse organisaties die zich, vaak belangeloos, inzetten om de Haarlemse binnenstad op de kaart te zetten.

Recordscore SR2014

Het was nog even spannend, maar uiteindelijk haalde de actie van 3FM op de Grote Markt in Haarlem toch een recordbedrag binnen: 12.380.438 euro om precies te zijn. Groot enthousiasme bij 3FM, maar uiteraard vooral ook bij de medewerkers van het Rode Kruis. Het ingezamelde geld kan men goed gebruiken in de strijd tegen seksueel misbruik van meisjes en vrouwen in talloze conflictgebieden in de hele wereld.
Haarlem was een week lang het decor voor de actie met het Glazen Huis als belangrijkste exponent. Op de Grote Markt was het de hele week een drukte van belang. Veel bezoekers, vooral jongeren en veel gezinnen met jonge kinderen die iets wilden bijdragen of er gewoon bij wilden zijn. Kleine acties, grote acties om geld in te zamelen, het werd allemaal even warm ontvangen door de DJ's in het Glazen Huis.
 

Het staat buiten kijf dat Haarlem als bij-effect van de actie volop in de spotlight heeft gestaan. Op TV, op de radio, in de kranten en natuurlijk op talrijke social media, het kon niet op. Dat de superenthousiaste Giel Beelen in Haarlem woont en het publiek iedere dag als actieman meenam door de stad om tal van acties nog een handje toe te steken, hielp natuurlijk ook mee. Evenals het mooie idee van Gitaarlem om Haarlem als popstad op de kaart te zetten. Het leverde bovendien een cheque op van ruim 140.000 euro! Met dank aan het Patronaat, de Rabobank Haarlem en Omstreken, tal van andere sponsoren en een ieder die een kaartje kocht voor één van de concerten en/of de speciale CD. Haarlem Lichtstad droeg ook bij aan de promotie door maar liefst twee verlichte gitaren te verzorgen: één om de nek van Loutje en één aan de gevel van het Patronaat. Deze actie leverde veel mooie extra publiciteit op. Hulde ook aan het team van Haarlem Marketing en talloze medewerkers van de gemeente voor het vele werk dat in de aanloop, maar ook tijdens het evenement verricht moest worden om alles in goede banen te leiden.


Voor ondernemend Haarlem vielen wisselende resultaten te noteren. Natuurlijk zal niemand ontkennen dat Haarlem goede promotie heeft gekregen voor en tijdens de week, maar niet alle ondernemers hebben met hun extra investeringen navenante omzetten gedraaid. Waar het precies aan heeft gelegen, moet nog geanalyseerd worden, maar vooral de chaletjes die her en der stonden, konden maar weinig klandizie trekken. De detailhandel kon gewoon doordraaien tijdens het evenement. De traditioneel beste week van het jaar kwam daardoor niet in gevaar. Veel winkels haalden hun gewenste targets.

Receptie gemeente Haarlem

Maandag 5 januari vindt de traditionele receptie van de gemeente Haarlem plaats in de Gravenzaal. Het voltallige college recipieert vanaf 17 uur. U allen bent van harte welkom het glas te komen heffen op 2015.

 
Logo Haarlem.nl Logo Haarlem Centraal Logo MKB Haarlem Logo Horeca Nederland Logo VEBH Haarlem Logo Haarlem Lichtstad
 
WWW.CENTRUM-HAARLEM.NL - NIEUWE GRACHT 98/B - 2011 NL HAARLEM - TEL.: 06-57778378

Klik hier als u geen email meer wenst te ontvangen van Centrum Haarlem.