Extra promotie voor Gouden Straatjes

De Haarlemse binnenstad telt een aantal historische straatjes, ook wel Gouden Straatjes genoemd. In die straatjes vindt de bezoeker bijzondere winkels in vaak oude panden en wordt hij in negen van de tien gevallen geholpen door de eigenaar. Haarlem Marketing bedacht een concept om deze Gouden Straatjes te laten uitgroeien tot een echte winkelbeleving, waarmee tevens de reputatie van Haarlem als winkelstad verder kan worden versterkt. Maandagavond 4 juli werd het concept in de Fabriciuskamer van het stadhuis voorgelegd aan de in groten getale opgekomen winkeliers van de zes huidige Gouden Straatjes: Zijlstraat, Warmoesstraat, Schagchelstraat, Anegang, Koningsstraat en Gierstraat. Bovendien waren vertegenwoordigers van Centrum Management Groep, het Ondernemersfonds, Haarlem Centraal en de Gemeente aanwezig. Michelle Roos verzorgde namens Haarlem Marketing een boeiende presentatie waarop de aanwezigen konden reageren. Op wat minieme kritiekpuntjes na werd het concept door alle aanwezigen enthousiast omarmd, waarbij het nut van samenwerking werd onderstreept. Het is de bedoeling dat in het voorjaar van 2017 de plannen zijn uitgewerkt en dat de Gouden Straatjes hun naam en faam meer dan waar zullen maken.
 

SpaarneConcert groot succes

Diverse leden van de straatvereniging Haarlem Spaarne Boulevard staken de afgelopen weken veel tijd en energie in de eerste editie van het SpaarneConcert op zaterdag 2 juli. De inspanningen bleken niet voor niets. Het SpaarneConcert werd een prachtige muzikale avond waar honderden bezoekers op af kwamen. Volle terrassen, tientallen bootjes in het Spaarne: de organisatie kan met trots terug kijken op een zeer geslaagd evenement.
 

Zwembad in de binnenstad

Ruim 270 zwemmers sprongen zondag 3 juli in het Spaarne voor de eerste Haarlem Swim to Fight Cancer. Initiatiefnemer Marcel Tabbers liep zondag terecht trots over de kades van het Spaarne. Hij werd door Olympisch kampioen Maarten van der Weijden gevraagd of Swim to Fight Cancer in Haarlem kon worden georganiseerd. Als het aan Marcel had gelegen, was het vorig jaar al gebeurd, maar dat bleek te kort dag. Met een opbrengst van maar liefst 127.000 euro overtrof deze eerste editie van het zwemevenement alle verwachtingen. En het Spaarne maakte naam als een fraai openluchtzwembad!
 

Een heerlijk kopje thee

In het pand van de voormalige beddenzaak Kroon in de Kleine Houtstraat komen drie nieuwe winkels. De eerste van die drie is TEA MY DEAR, een prachtige sfeervolle zaak van Amber Zant waar je onder andere heerlijke hand-geplukte theeën kan kopen van het Franse theemerk Betjeman & Barton. Waarom Haarlem, waarom de Kleine Houtstraat en waarom thee? Amber Zant: “Ik kom oorspronkelijk uit Groningen, heb met mijn man twee zaken op Bonaire gerund en heb vervolgens in een theewinkel in Amsterdam gewerkt. Ik ben altijd kok geweest in goede restaurants, maar ik wilde wat anders. Ik kreeg een aanbod om de theewinkel in Amsterdam over te nemen. Maar ik wilde een zaak in Haarlem. Wij wonen hier. Haarlem is een prachtige stad en de Kleine Houtstraat is een levendige straat met een zeer divers winkelbestand.”
Met haar collega ondernemers uit de Kleine Houtstraat heeft Amber inmiddels een goede band opgebouwd. Haar buurman en Bar Boef even verderop schenken al haar thee. “De onderlinge sfeer in de straat is uitstekend. Er zijn al zo veel collega’s binnen komen lopen om kennis te maken. Dat is echt hartverwarmend”. Amber Zant organiseert overigens ook theeproeverijen voor bedrijven, klanten kunnen aan de lange tafel een heerlijk kopje thee drinken en ze verkoopt fraaie serviezen. Kortom TEA MY DEAR is een aanwinst voor de Haarlemse binnenstad.
 

Bevrijdingspop absoluut topevenement van Haarlem

De onlangs gehouden evenementenmonitor (2015), uitgevoerd door de gemeente Haarlem, wees uit dat Haarlemmers in 2015 Bevrijdingspop ervaarden als het topevenement en het meest Haarlemse evenement. Als redenen worden genoemd de vele bezoekers onder wie veel toeristen, de goede sfeer, de (inter-) nationale uitstraling en de goede programmering. Haarlem Jazz & More was een goede tweede en het Bloemencorso van de Bollenstreek eindigde op een derde plek.

Chocolaterie Pierre prachtig verbouwd

In Haarlem bevinden zich honderden prachtige winkeltjes. In combinatie met de bekende ketens levert dat een ijzersterk aanbod op. Een van de pareltjes is Chocolaterie Pierre in de Kleine Houtstraat. Op de foto's de situatie na een grondige verbouwing. Klaar voor de toekomst.
 

Evenementenkalender

Parksessies: 13, 20 juli (en nog twee data)
Honkbalweek: 15 t/m 24 juli
Haarlem Culinair: 4 t/m 7 augustus
Haarlem Jazz & More: 17 t/m 20 augustus

Klik hier voor de evenementenkalender

Nieuwe winkels en horeca

Tele2: Grote Houtstraat 55 (telecom)
Friday: Grote Houtstraat 108 (dameskleding)
Chocolaterie Pierre: Kleine Houtstraat 1 (luxe chocolade-artikelen) (verhuisd)
Tea my dear: Kleine Houtstraat 16 (theeboutique)
Jackie's: Lange Veerstraat 15 (restaurant:  kreeft & tournedos)
Bar Number 5: Riviervischmarkt 5 (vodka & cocktail bar)
Sabrina Hopkins: Wester Bogaardstraat 4 (pedicure & beauty)

 
Logo Haarlem.nl Logo Haarlem Centraal Logo MKB Haarlem Logo Horeca Nederland Logo VEBH Haarlem Logo Haarlem Lichtstad
 
WWW.CENTRUM-HAARLEM.NL - NIEUWE GRACHT 98/B - 2011 NL HAARLEM - TEL.: 06-57778378

Klik hier als u geen email meer wenst te ontvangen van Centrum Haarlem.